Στάδια για την επίτευξη δυναμικής ισορροπίας
Τα παιδιά κάτω των 4 ετών πρέπει να μάθουν να ελέγχουν το σώμα τους και να κινούνται προς κάθε κατεύθυνση, και σταδιακά να τελειοποιήσουν τις κινήσεις τους, κινούμενα με τα πόδια το ένα δίπλα στο άλλο. Στην ηλικία των 4, το παιδί μπορεί να περπατά με το ένα πόδι μπροστά από το άλλο σε δοκό τουλάχιστον μιάμιση φορά πιο φαρδιά από τα πόδια τους.
Στην ηλικία των 6, τα παιδιά μπορούν να περπατούν από τη φτέρνα προς τα δάχτυλα σε δοκό που έχει φάρδος τουλάχιστον όσο και τα πόδια τους.
Ψυχοκινητική ανάπτυξη:
Η ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού έχει γενετικές, κινητικές και ψυχολογικές βάσεις.
Ένα προϊόν μπορεί να επηρεάσει την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού, εάν ενεργεί στον τομέα της κινητικότητας.
Ο τομέας της κινητικότητας έχει διάφορες βασικές συνιστώσες: σωματικό σχήμα, δυναμικός συντονισμός, ισορροπία, οπτικοκινητικός συντονισμός, δεξιότητες λεπτής κινητικότητας και δόμηση χρόνου και χώρου.
Σωματικό σχήμα
Το σωματικό σχήμα είναι η εικόνα που έχει ένα παιδί για το σώμα του, που του επιτρέπει να ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του, είναι η αντίληψη του σώματός του και γενικότερα αντίληψη του εαυτού του. Δημιουργείται πρώτα από αισθήσεις και ενέργειες (αίσθηση σώματος, ενέργεια σώματος), πριν γίνει αντικείμενο αναπαράστασης και περιγραφής (αναπαράσταση σώματος, ζωγραφιά ανθρώπου).
Όσο περισσότερο ενεργεί το παιδί, τόσο περισσότερο τελειοποιεί το σωματικό του σχήμα και τόσο καλύτερα ενεργεί.
Οπτικοκινητικός συντονισμός
Ο οπτικοκινητικός συντονισμός περιλαμβάνει ενέργειες που επιτρέπουν στο παιδί να στοχεύει με το σύνολο ή με μέρος του σώματός του: για τα νεότερα παιδιά, να ακολουθούν μια πορεία, να στοχεύουν με μεγάλα αντικείμενα και μεγάλους στόχους, με χέρια και πόδια, και έπειτα να τελειοποιούν την ακρίβεια μέχρι να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο κάθε δαχτύλου ξεχωριστά: χτύπημα, πέρασμα χαντρών σε κλωστή, γράψιμο.
Δόμηση χρόνου και χώρου
Η δόμηση του χρόνου και του χώρου περιλαμβάνει ό,τι σχετίζεται με την τοποθέτηση του παιδιού στον χρόνο (πριν/μετά, ρυθμική δραστηριότητα, ημέρα/νύχτα, εποχή, κ.λπ.) και στον χώρο (μπροστά/πίσω, επάνω/κάτω, δεξιά/αριστερά, κ.λπ.).
Πληροφορίες χρήστη:
Μην το αποθηκεύετε απευθείας στο δάπεδο. Τοποθετήστε έναν προστατευτικό τάπητα για να αποφύγετε τυχόν φθορά στο δάπεδο και να προστατεύσετε τα παιδιά από τυχόν πιτσίλισμα.